Anders kijken naar gedrag in de klas
Soms is het moeilijk om objectief naar kinderen te kijken als je ze in je klas hebt. Je ziet ze de hele dag en soms weet je niet meer waar het gedrag begint of waar het eindigt. Stoorzenders vragen heel veel tijd en energie van je. Meestal is het zo dat 20% van de kinderen in je klas 80% van je tijd en energie vergen. Dat is zonde. Sterker nog, de andere kinderen leiden er onder.
Ik kan je leren hoe je effectiever met de stoorzenders omgaat. Hierdoor houd je meer tijd over voor de andere kinderen. Ik leer je gedrag herkennen en aanpakken, geheel toegespitst op je eigen klas. Door te kijken in de les en te zien hoe de kinderen met elkaar en met jou omgaan en op je reageren. Soms verander ik wat aan de opstelling van de klas om bepaalde kijkrichtingen van kinderen te veranderen of leer ik je weer grenzen aan te geven aan gedrag.Als je het patroon herkent kun je er ook wat aan doen!
Deze nieuwe kijk is voor alle leerkrachten die anders naar gedrag van leerlingen willen kijken en patronen willen doorbreken.